Honda Gold Wing historia legendy

Honda Gold Wing - historia legendarnego motocykla

Od 1975 roku model Gold Wing wyznacza standardy luksusowego motocykla turystycznego. Żaden inny motocykl nie łączy w sobie takich osiągów i takiego poziomu wykończenia. Honda Gold Wing - podróżuj z klasą i poznawaj świat z innej perspektywy.

Honda Gold Wing oraz Honda Gold Wing TRIKE - prawdziwe legendy
Honda Gold Wing oraz Honda Gold Wing TRIKE - prawdziwe legendy

Honda Gold Wing

Jedno jest pewne – każdy, kto ma coś wspólnego z motocyklami, choć raz słyszał o Hondzie Gold Wing.

Gold Wing to luksusowy motocykl turystyczny o doskonałych parametrach technicznych. Unikalny, sześciocylindrowy boxer o pojemności 1832 cm3 z wtryskiem paliwa generuje fantastyczny moment obrotowy, który gwarantuje płynne przyspieszanie i minimalny poziom hałasu. Pięciostopniowa skrzynia biegów jest wyposażona w nadbieg oraz napęd przenoszony za pomocą wału. W rezultacie motocykl umożliwia niezwykle płynną jazdę z niską prędkością obrotową, zapewnia najwyższy poziom komfortu i niskie zużycie paliwa.

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą używanych motocykli Honda Gold Wing oraz Honda Gold Wing TRIKE (trójkołowe motocykle).

WMW Moto Center - salon motocykli

Gold Wing - krótka historia legendy

Jesteśmy wielkimi fanami tego modelu ze stajni Hondy. Dlatego postanowiliśmy na naszej stronie zebrać kilka ciekawych, podstawowych informacji o Hondzie Gold Wing - by zaszczepić zainteresowanie także w odwiedzających nasze serwisy internetowe.
Niezwykle pomocna okazała się tutaj Wikipedia.

1974 r.

Honda Gold Wing - GL1000

Gold Wing zadebiutował na pokazie Intermot w październiku 1974 r. modelem GL1000. Motocykl został wyposażony w czterocylindrowy silnik w układzie bokser o pojemności skokowej 999 ccm i ważył (w stanie suchym) 267 kg. Honda - w tylko w USA w latach 1975-1979 - sprzedała ponad 97,000 sztuk GL1000.

1979 r.

Honda Gold Wing - GL1100

Wypuszczony w roku 1979 jako model 1980, GL1100 był produkowany do 1983. W większości był on taki sam jak GL1000, ale z kilkoma poprawkami. Silnik był ten sam, choć powiększony do 1 085 ccm. Elektroniczny zapłon zastąpił starszy system punktowy. Zmieniono zawieszenie na system regulowany powietrzem (pierwszy raz zastosowany przy produkcji motocykli).

Podstawowy model był teraz nazywany "GL1000 Standard". W 1980 roku Honda przedstawiła także wersję "Interstate". Był to drugi motocykl produkowany (po BMW R1000RT z 1979) standardowo z akcesoriami turystycznymi, takimi jak kufer, siodła i owiewki. W 1982 roku przedstawiono model "Aspencade", jako model "Interstate" z większą ilością opcji.

1984 r.

Honda Gold Wing - GL1200

Model wypuszczony w 1984 roku. Silnik o pojemności 1 182 był całkowicie nowy. Rama była większa i usztywniona dla gładszej jazdy. W modelach Interstate i Aspencade kufry zostały zintegrowane z motocyklem.

W roku 1985 został przedstawiony model GL1200LTD. Był to limitowany model Aspencade, z ulepszoną technologią. Standardem w LTD był elektroniczny wtrysk paliwa, automatyczna regulacja zawieszenia, system intercom, tempomat, tylne głośniki, poprawione siedzenie, bardziej dopracowany lakier i kolor ekskluzywny (dwutonowy złoty), dodatkowe oświetlenie, bardziej wyrafinowany panel przyrządów i wyrafinowany komputer pokładowy. Miał także zwiększoną wydajność alternatora, dopuszczając więcej możliwości dodania elektroniki.

1988 r.

Honda Gold Wing - GL1500

Rok 1988 przyniósł najwięcej zmian wizualnych Goldwingowi od jego powstania. Największą różnicą było wprowadzenie sześciocylindrowego boksera o pojemności 1 520 ccm zamiast dotychczasowego czterocylindrowego. Jednak był nadal zasilany gaźnikiem, Honda przedstawiła konkretny cyfrowy zapłon. Zwiększyło to moc i zredukowało hałas.

Główną innowacją było wprowadzenie do niektórych modeli (Aspencade i SE) biegu wstecznego, którego siłą napędową był rozrusznik. Z powodu wagi i rozmiarów, niektórzy mieli problemy z cofaniem.

2001 r.

Honda Gold Wing - GL1800

W 2001 roku GL1800 był pierwszym nowym modelem od 13 lat. Silnik został powiększony do 1 832 ccm, i w pełni ulepszony. W tym samym czasie waga motocykla zmalała w porównaniu do GL1500. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu wytrzymałej aluminiowej ramy. Rama jest tłoczona i jest złożona z 31 osobnych części (prawie połowa w porównaniu do poprzedniej).

Zastosowano ABS ponieważ zwiększono moc silnika z 74 kW (99KM) do 87 kW (117KM).

Model 2006 był pierwszym produkowanym motocyklem z poduszką powietrzną. Pozostałe modele 2006 posiadają GPS podłączony przez głosniki lub zestaw słuchawkowy w kasku, dla zwiększenia komfortu zastosowano także podgrzewane siedzenia i manetki oraz wloty powietrza. Zmniejszono masę ramy.

Wkomponowane w bryłę motocykla kufry mają po 40l pojemności, górny kufer 61l i wyposażone są w centralny zamek otwierany za pomocą pilota.

Honda Gold Wing na sprzedaż - salon WMW Moto Center